søndag den 28. september 2014

Anmeldelse af 'Silkeorm'

I sin anden bog om privatdetektiv Cormoran Strike er J.K. Rowling-pseudonymet Robert Galbraith klar med en bog fyldt med uventede forviklinger og overraskelser på hver eneste side.

Et spind af silketråde

Da romanforfatteren Owen Quine forsvinder, ringer hans kone til privatdetektiven Cormoran Strike. I begyndelsen tror hun blot, at han er stukket af for sig selv et par dage - som han har gjort før - og hun beder Strike om at finde ham og hente ham hjem igen. Efterhånden som Strike efterforsker sagen, bliver det klart, at der ligger mere bag Quines forsvinden, end hans kone tror.
Romanforfatteren har netop lagt sidste hånd på et manuskript, der rummer giftige portrætter af stort set alle, han kender. Hvis romanen blev udgivet, ville den ødelægge adskillige liv, så der er mange, der har god grund til at ville gøre ham tavs.
Da Quine findes myrdet under bizarre omstændigheder, bliver det en kamp mod uret for at forstå den brutale morders motiver - en morder, der ikke ligner nogen anden, Strike nogensinde har været ude for.
Et litterært univers af mord og gåder

J.K Rowling eller Robert Galbraith som er navnet på forfatteren bag denne bog har i anden bind af denne serie skabt et univers, hvori krimi og litterære godbider forenes. De mange skønne godbider præsenteres i form af mordoffereret Owen Quines verden, hvori han skriver mærkelige bøger, som ingen læser eller forstår. Et hemmeligtstemplet manuskript, der i sidste øjeblik er trukket tilbage af forlaget viser sig at være en hel del anderledes end Quines tidligere værker. Bogen der bærer titlen ’Bombyx Mori’, hvilket betyder silkeord på latin, er proppet med metaforer, sex, vold og fantasylignende figurer. Det viser sig dog at disse figurer er ret genkendelige med personer for forlagsverden og en offentligt skueplads af alverdens fejl og mangler præsenteres for omverden som en slags hævn for den manglende anerkendelse af Quines talent.

Jeg kan som uddannet litterat kun sige at jeg ELSKER dette skønne litterære univers som kommer til udtryk. Robert Galbraith eller kvinden bag denne forfatter har en fantastisk evne til at skabe et spændingsfyldt men også utrolig underholende fortælling. Der bliver skrevet uendelige mange krimier i disse år som ofte kommer på bestsellerlisten men jeg nyder virkelig at læse en krimi, hvor man bliver overrasket af andet end mord. Silkeorm lever bestemt op til første bind i serien. Denne spændende kriminalroman er som den fineste silketråd der vikles fri igennem utrolige beskrivelser, et fantastisk sprog og en helt igennem dragende handling.

Silkeorm er udgivet af Gyldendal.
Sideantal: 488
Pris: 299,95

41 kommentarer:

1. Ambeien atau wasir merupakan penyakit yang terjadi karena adanya infeksi atau pembengkakan pada usus besar. Ambeien disebabkan karena kebiasaan minum air putih yang sedikit. Kurangnya minum air putih menyebabkan pembuangan air besar menjadi keras sehingga usus menjadi luka. Lambat laun usus tersebut kemudian akan menjadi bengkak karena sering mengalami luka.cara mengobati wasir ambeien tanpa harus operasi aman joss

SvarSlet
  2. Tonjolan yang berupa benjolan ini sering kali disertai dengan keluarnya tetesan darah ketika seorang penderita ambeien sedang BAB. cara mengobati wasir ambeien tanpa harus operasi aman paling jos banget Darah yang menetes keluar bersama dengan feses disebabkan oleh bocornya pembuluh darah yang melebar dan apabila terkena gesekan saat feses keluar akan menjadi luka. Ambeien dapat disembuhkan dengan berbagai cara alami sebelum menempuh cara dengan pengobatan medis yang terkadang semakin memberatkan kondisi ambeien. Pengobatan utama yang paling efektif berawal dari menerapkan pola hidup yang sehat.

SvarSlet
  3. The most common symptom and sign from hemorrhoids is painless bleeding. There may be bright red blood on the outside of the stools, on the toilet paper, or dripping into the toilet. how to treat hemorrhoids naturally without surgery and safe The bleeding usually is self-limiting. Bleeding with a bowel movement is never normal and should prompt a visit to a health care professional. While hemorrhoids are the most common cause of bleeding with a bowel movement, there may be other reasons for bleeding including inflammatory bowel disease, infection, and tumors.

SvarSlet
  4. Ambeien tidak hanya diderita oleh pegawai kantoran saja. Ibu hamil pun sering mengalami ambeien dan hal tersebut wajar.cara mengobati wasir ambeien tanpa harus operasi aman paling joos Mengapa Ibu hamil wajar mengalami ambeien. bagaimana menyembuhkan ambeien pada saat kehamilan. Artikel ini akan membantu kita menemukan jawabannya dan juga membahas 9 rahasia untuk menyembuhkan ambeien pada saat kehamilan.

SvarSlet
  5. Wasir sangat menyakitkan namun wasir umumnya dapat sembuh dengan rutin melakukan pengobatan dan pencegahan. Wasir yang terlambat ditangani atau diobati pastinya akan membuat wasir menjadi lebih membengkak cara mengobati wasir ambeien tanpa harus operasi aman paling jos Cara Mengobati Wasir Bersihkan area dubur dengan baik setiap selesai buang air besar Anda tidak perlu menggunakan sabun karena dapat meningkatkan iritasi Untuk mengeringkan daerah sekitar wasir Anda bisa menggunakan tisu lembut yang biasa digunakan untuk bayi.

SvarSlet
  6. Wasir sangat menyakitkan namun wasir umumnya dapat sembuh dengan rutin melakukan pengobatan dan pencegahan. Wasir yang terlambat ditangani atau diobati pastinya akan membuat wasir menjadi lebih membengkak cara mengobati wasir ambeien tanpa harus operasi aman paling jos Cara Mengobati Wasir Bersihkan area dubur dengan baik setiap selesai buang air besar Anda tidak perlu menggunakan sabun karena dapat meningkatkan iritasi Untuk mengeringkan daerah sekitar wasir Anda bisa menggunakan tisu lembut yang biasa digunakan untuk bayi.

SvarSlet
  7. obat ambeien wasirr herbal manjur dari De Nature yang paling manjur untuk mengobati wasir atau ambeien parah

SvarSlet
  8. Untuk mengatasi hemoroid yang lebih parah, bisa digunakan beberapa pilihan jenis pengobatan. Salah satunya adalah dengan pengikatan wasir. Ini adalah proses tanpa operasi. obatambeien9
    9 Tali yang elastis diikatkan pada bagian bawah hemoroid secara kuat. Ini bertujuan untuk memotong aliran darah. Hemoroid akan terjatuh sekitar satu minggu. Operasi dengan pembiusan umum kadang dilakukan. Operasi hemoroid ini untuk mengangkat atau menyusutkan hemoroid yang besar atau jenis eksternal.

SvarSlet